Als klein kind keek ik altijd veel tv, zelfs de reclames keek ik. Maar op één of andere manier drong het nooit tot mij door dat de mensen in de reclames echte mensen zijn. Zo was er vroeger de reclame van Lassie met Quintis Ristie die het spotje afsloot met "Lekker lekker van Lassie". Dat heb ik nog jaren herhaald, maar ook al werd ik ouder, ik heb er nooit over nagedacht dat de man van de Lassie reclame een persoon was.
Tot ik bij de lancering van Gers magazine #12 kwam en Quintis Ristie plotseling voor mijn neus stond. We maakten een kort praatje, maar de volgende dag liet het me nog niet los. Het verbaasde me dat ik nooit tegen de mensen in reclames keek als mensen. Ik verdiepte me meer in Quintis en kwam er achter dat hij veel meer is dan het vrolijke tv-personage, zo steunt hij twee goede doelen waaronder stichting Quintis en doet hij erg veel voor de jeugd.
Daarom heb ik in samenspraak met hemzelf besloten twee verschillende portretten van hem te maken, één ingezoomde versie, Quintis zoals we hem kennen van tv met een brede lach op zijn gezicht. Het tweede portret is juist uitgezoomd, deze laat Quintis juist van zijn kwetsbare menselijke kant zien. Zoals hij zou zitten na een lange opnamedag peinzend over zijn volgende idee.
© alle beelden op deze website zijn eigendom van Nathalie Schram en mogen niet door anderen worden gebruikt.